a MIND Brain - Gut Center
telemedicina szolgáltatásának igénybevételéhez
melyet
a MIND Klinika Kft.
székhelye: 1022 Budapest, Ribáry utca 5., cégjegyzékszáma: 01-09-327723
adószáma: 12152063-2-41
mint egészségügyi szolgáltató
(a továbbiakban: Szolgáltató)
fogadott el és tesz közzé, a Szolgáltató által biztosított telemedicina egészségügyi szolgáltatás nyújtásához kapcsolódóan, a szolgáltatást igénybe vevő betegekkel létesülő egészségügyi tanácsadási szerződés létrejöttének és lényeges szerződési feltételeinek előzetes meghatározása érdekében /jelen Általános Szerződési Feltételek a továbbiakban: „ÁSZF”/.
1. Szakterületek, telemedicina
1.1. A Szolgáltató - általa szerződtetett szakorvosok közreműködésével - az alábbi szakterületeken nyújt telemedicina szolgáltatást:
· Fejfájás
· Immunológia
· Memória
· Parkinson és tremor
· Anyagcsere
· Hipertónia
· Stroke
· Onkológia
· Motilitás
· Hangulatzavarok
1.2. A telemedicina szolgáltatás lényege, hogy a szakorvos a beteggel való személyes (fizikai) találkozás nélkül, online eszközök alkalmazásával nyújt orvosi szaktanácsadást a beteg részére.
Telemedicina keretében többek között, az alábbi tevékenységek végezhetők táv-monitoring és egyéb infokommunikációs technológiák segítségével:
a) a beteg egészségi állapotának szakmai megítélése,
b) a betegség kockázatának felderítése,
c) konkrét betegség(ek) meghatározása,
d) a beteg állapotának pontosabb megítéléséhez szükséges vizsgálatok elrendelése, gyógykezelés elindítása, gyógyszer-rendelés, terápia,
e) távkonzultáció,
f) a beteg állapotának követése és a diagnózis felállítása távmonitoring eszközökkel a információk alapján,
g) betegirányítás,
h) kontroll, utógondozás,
i) távkonzílium szervezése,
j) beutaló kiállítása,
k) tanácsadás, pszichoterápia.
/fenti tevékenységek az ÁSZF-ben a továbbiakban együtt: “szolgáltatás”/.
2. A szolgáltatás igénybevételének feltételei, a szerződéses létrejötte
A szolgáltatás igénybevételéhez és egyben a Szolgáltató és a szolgáltatást igénylő beteg /a továbbiakban: „beteg”/ közötti szerződéses kapcsolat létrejöttéhez:
· az alábbiak szerinti regisztráció,
· a regisztráció során a jelen ÁSZF és a kapcsolódó Adatkezelési Tájékoztató elfogadása,
· és a szolgáltatás díjának előzetes megfizetése
szükséges.
2.1. A regisztráció folyamata:
A Beteg a konzultacio.mind.hu web-oldalon tud regisztrálni, melynek során a sikeres regisztrációhoz az alábbiak szükségesek:
a) a beteg első alkalommal történő jelentkezése során az „Időpontfoglalás kezdése” menüpontra kattintással tudja kiválasztani az ÁSZF 1.1. pontjában felsorolt szakterületek közül azt, amellyel kapcsolatosan konzultálni kíván a szakorvossal
(„1. Szakambulanciáink” menüpont);
(amennyiben a beteg már korábban regisztrált, és konzultált a kiválasztott szakorvossal, újabb jelentkezése során a „Forduljon közvetlenül orvosához” menüpontra kattintással tud új időpont-foglalást igényelni a szakorvoshoz).
b) a szakterület kiválasztását követően, a beteg:
l) az „Orvos választás„ (2. menüpont)
m) a „Konzultáció típusa” (3. menüpont)
n) a „Rendelés típusa” (4. menüpont)
szerinti lehetőségek alapján tud orvost, konzultáció-típust és rendelés-típust választani;
c) a beteg az „Időpont kiválasztása” 5. menüpontban tud a számára megfelelő időpontot megjelölni a menüpont által felkínált (a beteg által választott szakorvoshoz rendelt) lehetséges időpontok közül (egyidejűleg legfeljebb 4 db. időpont választható);
d) 6. menüpont: „Foglalási és betegadatok”:
a menüpont kitöltésével a beteg a személyes adatait, valamint telefonos és e-mail elérhetőségét adja meg.
/amennyiben a beteg a szolgáltatásról nem saját névre kér számlát kiállítani, „A számlázási adatok eltérőek” alpontban adhatja meg a szolgáltatásról készülő számlához szükséges adatokat/;
e) a fentiek kitöltését követően, a beteg az „Összefoglalás” (7.) menüpontban tudja ellenőrizni az általa választott és a Szolgáltató honlapja által visszaigazolt: konzultáció-típust, orvost, időpontot (naptári nap és óra), valamint a szolgáltatás díját.
f) az a)-e) lépéseket követően ahhoz, hogy az időpont-foglalás sikeresen megtörténjen, és a Szolgáltató - beteg közötti szerződéses kapcsolat létrejöjjön az alábbi 3 feltétel együttes teljesítése szükséges:
§ a betegnek el kell fogadnia az ÁSZF-et (melyhez meg kell nyitnia az „Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket” ablakot, melyben a jelen ÁSZF teljes szövege elolvasható), és „X”-el kell jelölnie az ÁSZ elfogadását,
§ a betegnek el kell fogadnia az Adatkezelési Tájékoztatót (melyhez meg kell nyitnia az „Elfogadom az Adatkezelési Tájékoztatót” ablakot, melyben a Tájékoztató teljes szövege elolvasható), és „X”-el kell jelölnie a Tájékoztató elfogadását,
§ át kell utalnia a Szolgáltató részére az „Összefoglalás” (7.) menüpontban szereplő szolgáltatási díjat, melyet a menüpont által felkínált fizetési felületen tud a beteg teljesíteni.
FONTOS: a fenti 3 feltétel bármelyike teljesítésének hiányában a regisztráció / időpontfoglalás sikertelen, és nem jön létre szerződéses jogviszony a Szolgáltató és a beteg között.
3. A szolgáltatás teljesítése, a felek jogai, kötelezettségei
3.1. Sikeres regisztráció esetén, a beteg vissza-igazoló e-mailt és számlát kap a Szolgáltatótól az általa megadott elektronikus levelezési címre.
Amennyiben a választott időponttal kapcsolatosan egyeztetés szükséges, vagy egyéb okból az indokolt, a Szolgáltató koordinátora a beteg által megadott telefonszámon felveszi a kapcsolatot a beteggel a szükséges egyeztetés érdekében.
3.2. A szolgáltatás hatékonysága érdekében sor kerülhet arra, hogy a Szolgáltató kórelőzményi adatokat kér a betegtől, melyet a beteg a Szolgáltató által biztosított kérdőív („űrlap”) kitöltésével, és korábbi leletei, egyéb egészségügyi dokumentációi csatolásával tud elektronikus úton megküldeni a Szolgáltatónak, melyet a Szolgáltató a beteg által kiválasztott orvos rendelkezésére bocsát az anamnézis felvételéhez.
3.3. Az orvos - beteg online konzultációra a beteggel egyeztetett időpontban, átlagosan 30 (harminc) perc időtartamban kerül sor.
A beteg által fizetett szolgáltatás díja az alábbiakat magába foglalja:
- a kiválasztott szakorvos felkészülését a beteg által rendelkezésre bocsátott előzményi adatokból,
- az egyeztetett időpontban a beteggel folytatott 30 perces szakorvosi online konzultációt,
- jogszabály által meghatározott esetben a szükséges adatoknak, ambuláns lapnak, egyéb egészségügyi dokumentációnak az EESZT-be (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) történő feltöltését, valamint a beteg részére e-mail útján történő megküldését.
3.4. Amennyiben a beteg – orvos kapcsolat további szakmai konzultációt indokol vagy arra a beteg tart igényt, a beteg - saját belátása szerint - újabb időpontot igényelhet a Szolgáltatótól a 2.1. pont szerinti regisztrációs felületen (lsd. „Forduljon közvetlenül orvosához” menüpont) a lehetséges időpont megjelölésével és a szolgáltatás díjának megfizetésével.
3.5. Egyeztetett konzultációs időpont módosítása:
a Szolgáltató a beteg számára visszaigazolt konzultációs időpont /a továbbiakban: „időpont”/ előtt 96 órával, majd 24 órával, végül 2 órával korábban emlékeztető e-mail küld a beteg részére.
A beteg a következők szerint jogosult az időpont módosítására vagy lemondására:
a) amennyiben a beteg - az időponthoz képest - legalább 72 órával előre mondja le a konzultációt és másik időpontot igényel: a Szolgáltató koordinátora egyeztet a beteggel (és szükség szerint az orvossal) az új időpont kiválasztása és rögzítése érdekében, s ez esetben a beteg által megfizetett díj a módosított konzultációs időpontra vonatkozik;
b) amennyiben a beteg - az időponthoz képest - legalább 72 órával előre mondja le a konzultációt és nem igényel másikat: a Szolgáltató mínuszos számlát állít ki a beteg által már megfizetett díjról, s azt 7 napon belül visszautalja a beteg bankszámlájára;
c) ha a beteg lemondása - az időponthoz képest - 72 órán belüli, a Szolgáltató törli a konzultációt, s a beteg által már fizetett díjat kötbér címén jogosult megtartani.
Fenti b) és c) pontok szerinti esetekben - ha a beteg ettől kifejezetten eltérően nem nyilatkozik /pld. későbbi konzultációs igényre tekintettel/ - a Szolgáltató késedelem nélkül törli a beteg adatait a számlázási adatok kivételével.
3.6. A szolgáltatás teljesítésének további feltételei:
a Szolgáltató a fentieken túlmenően az alábbiakat vállalja a szolgáltatással kapcsolatosan:
- mind a Szolgáltató, mind a „Orvos választás„ menüpontban nevezett szakorvosok /a továbbiakban: „orvosok”/ rendelkeznek minden olyan szükséges engedéllyel, mely feljogosítja őket a szolgáltatás nyújtására;
- mind a Szolgáltató, mind az orvosok rendelkeznek a szolgáltatás nyújtásához szükséges számítástechnikai feltételekkel és internet-kapcsolattal;
- mind a Szolgáltató, mind az orvosok rendelkeznek a szolgáltatás nyújtásához szükséges – a jogszabályok által előírt – szakmai felelősségbiztosítással;
- a Szolgáltató folyamatosan működteti a konzultacio.mind.hu web-oldalt, valamint telefonos egyeztetési lehetőséget biztosít a betegek részére az időpontokkal és bármely más, a szolgáltatás nyújtásához kapcsolódó kérdésekkel kapcsolatosan, a fenti weboldalon megadott elérhetőségeken, az ott megjelölt nyitvatartási időben;
3.7. A beteg jogaira, kötelezettségeire vonatkozó további rendelkezések:
- a beteg maga köteles arról gondoskodni, hogy a Szolgáltatóval egyeztetett időpontban a beteg számára rendelkezésre álljon minden olyan, az online konzultációhoz szükséges technikai feltétel – így különösen: folyamatos internet-kapcsolat, kamerával és mikrofonnal ellátott mobil- vagy számítás-technikai eszköz – amely biztosítja a konzultáció zavartalan megtartását;
- a beteg tartozik felelősséggel azét, hogy a konzultáció során rajta kívül (a beteg előzetes és kifejezett hozzájárulása nélkül) más személy ne vegyen részt /a konzultációs személyes, kifejezetten a beteg részére biztosított/;
- a beteg tartozik felelősséggel az általa megadott személyes- és egészségügyi adatok valódiságáért;
- a beteg tudomásul veszi, hogy az orvos a beteg által rendelkezésre bocsátott kórelőzményi adatok és egészségügyi dokumentációk, valamint a beteg által a konzultáció során ismertetett egyéb információk alapján tud anamnézist felállítani, melyek pontos és teljes körű rendelkezésre bocsátásával a beteg a szakszerű tanácsadást, helyes diagnózis felállítását tudja elősegíteni;
- amennyiben a beteg személyes- és / vagy egészségügyi adataiban, esetleg általa megadott telefon- és/vagy e-mail elérhetőségekben változás következik be, a beteg felelőssége, hogy azt mielőbb megossza a Szolgáltatóval, amennyiben az szükséges a konzultáció vagy további konzultációk sikeres megtartása érdekében
- a beteget megilletik mindazon jogok, melyeket a hatályos magyar jogszabályok, így különösen, de nem kizárólagosan:
o az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. tv.
o a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv.
o az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. Tv.
4. Egyéb szerződéses feltételek
4.1. A jelen ÁSZF a Szolgáltató általi közzététellel lép hatályba és visszavonásig hatályban marad. A közzététel a konzultacio.mind.hu web-oldalon történik.
Az ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltatóra és a szolgáltatást igénybe vevő betegre.
A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására.
A Szolgáltató legalább 15 nappal előre köteles a beteget tájékoztatni az ÁSZF módosulásáról, az ÁSZF módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövegének a beteg részére elektronikus levélben történő megküldésével, valamint - az új betegek időbeni tájékoztatása érdekében – a fenti weboldalon történő elhelyezésével, feltüntetve annak hatályba lépési időpontját.
Ha a módosított ÁSZF hatálybalépését követően a beteg igénybe veszi a szolgáltatást, azzal a módosított rendelkezéseket a Szolgáltató elfogadottnak tekinti.
4.2. A szolgáltatásra a magyar jog az irányadó. Az ÁSZF-ben nem szabályozott, de a szolgáltatással egyébként összefüggő kérdésekben a 2013. évi V. tv., valamint az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó magyar jogszabályi- és hatósági előírások, továbbá a kapcsolódó orvos-szakmai szabályok az irányadóak.
Budapest, 2020. szeptember 15.
MIND Klinika Kft.